måndag 21 juni 2010

Freddy

Första gången jag red freddy, gillar blicken starkt!

Gårdagen:
Jag var i stallet redan halv tio för att vi skulle släppa ut hästarna i de stora gräshagarna:)
(bilder kommer i nästa inlägg)
Sedan åkte jag till Dalby för att rida Freddy!!
Först skritade jag och Lisa (freddys ägare) ut. Efter det red jag i paddocken medans Lisa hoppade. När hon skulle gå in för att hämta en annan häst frågade Lollo (Lisas mamma) mig om jag ville hoppa, GÄRNA!.Det gick jättebra och han hoppade helt härligt!.När vi var uppe på nästan 1m vägrade han (det var för att jag tog lite i honom innan hindret, jag är ju inte van vid så "heta" hästar). Men när jag bara satt kvar och väntade på honom så gick det super!!.Freddy, du är nästbäst!hehe
Efter ridningen fikade vi och sedan åkte jag och mamma hem.
På kvällen badade i havet jag med Miriam, det var kalt men sönt;)

Annat:
Igår tävlade Cajsa på Legend, Katja och Amanda på Leyan.
Hur gick det ?
Legend, i LD blev dom felfria och i LC ramlade Cajsa av..
Leyan, han vägrade en gång med Katja och en gång med Amanda i LD (men det går ju frammåt!)
GRATTIS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar