lördag 25 september 2010

Storhäst allsvenskan

Ja, då var det dags igen men med stallets stora pollar. Jag försökte gå upp i någorlunda tid för att hinna till Örs där tävlingarna hölls. Det var ute på gräs så det blev på med tjock jacka också fick så klart kameran hänga med. Först när vi kom tävlingsplatsen så letade jag rätt på fiket där jag och mamma delade på en bit kladdkaka vilket jag nog behövde för på vägen dit fick ja kontor och gods till konditori och godis som stod på en skylt intill vägen.

Startlisterna hade inte kommit än men vi hade redan bestämt att Hedvig skulle starta först. Det blev en fin ritt med noll fel. Nästa ut var Sara och Calle som nog var lagets säkraste ekipage men förvånansvärt blev det ett stopp på trean och Sara ramlade av för Calle greps av någon sorts panik (?) Det gick som tur bra med Sara och snart var det Sallis tur. De fick en miss på hinder två (rev) men annars gick det toppen!
Sen bar det av hem, Jag skulle träna för Lotta halv tre men var tvungen att vara i stallet i god tid innan för igår så tog det mig och Julia 45 min att få in Jamjam! Det blev stora framgångar idag och jag fick tag i honom på andra försöket. Somvanligt hade han rullat sig svart så medans mamma borstade på så fyllde jag min box med halm för idag ska hästarna börja stå inne över natten. Ganska mysigt faktiskt :) Jag skritade fram tillsammans med Cajsa för att sedan skritta vidare till paddoken där jag skulle träna. Dagens pass gick jättebra. Jamjam var helt fantastiskt och jag kände hur hela hästen jobbade under mig, samlad men med super bra bakbens aktion
Vi tränar mycket övergångar för att han ska börja bygga muskler vilket fungerar toppen och efter bara några stycken så går han i helt rätt form av sig själv och vänder som på en femtiöring!
Såå.. efter träningen fick Jamjam stå inne i sin box och mysa. Jag gick ut och fotograferade Fredrika när hon hoppade. Blev tyvärr inga bra foton men fick två stycken på den bom/hinder övningen som jag tränade med Jamjam häromdan (föregående inlägg)

1 kommentar: