tisdag 7 september 2010

Benskydds problem

Gillar dessa skydd från Olympic. Betyg: super snygga, super passform men super dyra! 899kr (fram) 699kr (bak) hos ryttarstugan.se
OLIKA SKYDD-OLIKA FUNKTIONER

Tekniksskydd-Trycker på senan/benet och gör att hästen t ex lyfter lite extra med bakbenen när den hoppar, rekommenderas till tävling och träning (flyger lätt av när man rider ut!)

Bakstryckkappa-bra som vardagsskydd


Damasker-ger bra stöd samt skydd


Prisvärda Senskydd från Hööks http://www.hooks.se/ :

OBS! Ej från hööks


1.Läderskydd av märket Claridge Horse. Färg: svarta eller bruna Pris: 399kr (fram) 279kr (bak) Betyg: En aning stela och dålig passform men fina och prisvärda!

2. Sportiga senskydd av märket Showmaster. Färg: svarta, vita eller bruna Pris: 299kr (fram) 199kr (bak) Betyg: Kvalitets skydd till ett bra pris! Snygga och slitstarka (jag är lite inne på att köpa sådana)


3. Senskydd av märket Equi-Guard. Färger: svarta, bruna, blå, militärgröna (bilden) eller vinröda! Pris: 236kr (fram) 169kr (bak) Betyg: Praktiska vardagsskydd men stora i storlekarna.


4. Tekniks skydd av märket Pro som går att köpa på de flesta ställen som My One. Färg: svarta, bruna, blå, grå, vita mm.. Pris: ca. 400kr Betyg: Jag har själv ett par bruna och tycker att de är slitsamma och prisvärda, påminner lite om "benskydd nr. 3". Bra passform!
Så.. vilka skydd ska man nu ha? Om jag hade vunnit en miljon hade jag köpt Olympic men nu har jag ju tyvärr inte gjort det så därför föredrar jag nog några skydd från Hööks som man kan slita på och till nästa gång köpa ett par blå eller varför inte ett par vinröda?
Vet även att de sålde ett par falska Olympic skydd på Falsterbo (tror även Börjes har).
Lycka till med skydden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar